سید محمد هاشمی گفت:بقیه اصناف در استان فارس می‌توانند به فعالیت‌های خود ادامه دهند و از مردم نیز تقاضا داریم به شایعات توجه نکنند و اخبار صنوف را از نمایندگان خبری دنبال کنند.
کد خبر: ۸۲۷۹۳۴
تاریخ انتشار: ۱۲ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۵:۵۷ 02 March 2020

تابناک فارس به نقل از مهر:با شیوع ویروس کرونا در ایران استان‌ها شرایط مقابله با این ویروس را دنبال کردند. تقاضای زیاد مردم نسبت به محلول‌های ضد عفونی و ماسک نیز این اقلام را در داروخانه‌ها کمیاب و یا نایاب کرد.

در این بین ابتدا بسیاری از مردم که در ابتدای امر ویروس کرونا را جدی نگرفتند و از رفت و آمدهای غیر ضروری کاسته نشد اما کم کم با انتشار این ویروس و مبتلا شدن عده بیشتری به این ویروس در ایران، مردم نیز موضوع را بیشتر جدی گرفتند و اقدام به اتخاذ به تدابیر بهداشتی کردند.

استان فارس نیز در روزهای نخست انتشار این ویروس و هشدارهای جدی برای مقابله و پیشگیری با این ویروس با وجود اینکه از قطب‌های پزشکی کشور محسوب می‌شد، با کمبود ماسک و مواد ضدعفونی کننده رو به رو شد.

کم کم با هشدارهای بهداشتی و اقدامات و اخطاریه‌های بهداشتی، مردم استان فارس نیز متوجه خطرات شیوع این ویروس شدند و سعی کردند با اقدامات پیشگیرانه همچون کم کردن ترددهای غیر ضروری در سطح شهر، از میزان انتشار این ویروس بکاهند به طوری که اکنون در شیراز عبور و مرور به شدت کاهش یافته است و مردم به جز برای مواقع ضروری به سطح شهر مراجعه نمی‌کنند.

 

در سطح شهر نیز بسیاری از کسب و کارها تعطیل شده و کاسبان شهر ترجیح داده‌اند ادامه فعالیت‌های تجاری خود را به بعد از فروکش شدن پیک اصلی شیوع ویروس کرونا به تعویق بیاندازند، مدارس استان نیز برای جلوگیری از شیوع این بیماری تعطیل همچنین ساعات اداری ادارات نیز کاهش یافته است.

در کنار نقش و همکاری مؤثر مردم استان فارس، با همگرایی دستگاه‌های مختلف، دسترسی به مواد ضد عفونی کننده در سطح شهر نیز کمی بهتر شده به طوری که ما شاهد هستیم که خیابان‌های پرتردد شهر شیراز نیز دیشب برای مقابله با شیوع ویروس کرونا ضدعفونی شد.

همکاری دستگاه‌های مختلف و آگاه شدن مردم نسبت به پیشگیری، باعث شده است که شهر شیراز در وضعیت بهتری نسبت به روزهای نخست مواجه با شیوع ویروس کرونا تبدیل شود.

در شهر شیراز طبق گزارش‌های معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز ۱۹ نفر به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند که در این بین و با کمک‌های شبانه روزی تیم سلامت حال دو نفر از این بیماران نیز بهبود یافته و مرخص شدند.

 

با این وجود برای مقابله با شیوع ویروس کرونا در استان فارس آنچه اهمیت دارد بحث پیشگیری است و مردم به عنوان سرمایه‌های اصلی یک جامعه می‌توانند با انجام اقدامات پیشگیرانه، رعایت بهداشت و کاهش رفت و آمدهای غیر ضروری و همچنین با ایجاد یک فضای روانی بدون استرس از دوره شیوع این ویروس بگذرند.

تعطیلی سه صنف در شیراز

رئیس اتاق اصناف مرکز استان فارس از تعطیلی سه صنف در استان فارس تا پایان هفته خبرداد وگفت: با توجه به بحث پیشگیری از شیوع ویروس کرونا در استان فارس، سه صنف جواهر و طلا فروشی، رستوران‌ها و سفره خانه‌های سنتی و بازیافت مواد به درخواست اتحادیه‌های صنفی تا پایان هفته در استان فارس تعطیل هستند.

سید محمد هاشمی گفت: بیرون برهای استان با رعایت بهداشت و همکاری با بازرسین اصناف می‌توانند به فعالیت‌های خود ادامه دهند.

وی گفت: بقیه اصناف در استان فارس می‌توانند به فعالیت‌های خود ادامه دهند و از مردم نیز تقاضا داریم به شایعات توجه نکنند و اخبار صنوف را از نمایندگان خبری دنبال کنند.

رئیس اتاق اصناف مرکز استان فارس افزود: مردم در صورت مشاهده تخلف می‌تواند گزارش‌های خود را به شماره تلفن‌های ۳۲۳۴۰۰۰۰ یا شماره ۱۲۴ واحدنظارت و بازرسی اصناف استان فارس گزارش دهند. ‌

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار